Jak jeść słodycze?

Nie musimy Wam mówić, że cukier jest szkodliwy dla naszych zębów. Najlepiej jest go oczywiście unikać. Ale wszyscy zasługujemy na chwile słodkiej przyjemności co jakiś czas i dlatego chcemy dać Wam kilka wskazówek, jak zminimalizować ryzyko uszkodzeń naszych zębów po spożyciu cukru.

CZAS SPOŻYWANIA

Nie chodzi o to, ile jemy cukru powodującego ubytki – ważniejsze jest to, ile czasu zajmuje nam jego zjedzenie. Im krótsze jego działanie na nasze zęby, tym lepiej.

Ssanie twardego cukierka jest znacznie gorsze niż zjedzenie nawet kilku plasterków szarlotki. Dlaczego?  A właśnie dlatego, że zjedzenie twardego cukierka zajmuje nam więcej czasu, niż zjedzenie kawałka ciasta. Zapamiętajcie więc, że smakołyki, które od razu żujemy i połykamy – to najlepszy wybór, aby chronić nasze zęby.

PŁUCZMY ZĘBY WODĄ

Zawsze płuczmy zęby wodą lub napijmy się jej po zjedzeniu słodyczy. Woda jest fantastycznym neutralizatorem kwasu (i przede wszystkim jest zdrowa!).

NIE SZCZOTKUJMY ZĘBÓW PRZEZ CO NAJMNIEJ 30 MINUT PO ZJEDZENIU SŁODYCZY

Kwasy w jamie ustnej, które pojawiają się po spożyciu słodkich lub przetworzonych przekąsek powodują, że zęby stają się wrażliwe. Właśnie dlatego lepiej jest odczekać 30 minut przed ich szczotkowaniem. 

REGULARNIE WYMIENIAJMY SZCZOTECZKI DO ZĘBÓW LUB GŁÓWKĘ SZCZOTECZKI

Szczotkowanie zużytym włosiem może ścierać nasze szkliwo. Lepiej nie ryzykować i wymieniać szczoteczki lub główki co trzy miesiące. Regularność jest ważna. 

ZWRACAJMY UWAGĘ NA TO CO JEMY

Niektóre przekąski, pomagają nam chronić zęby.

Sery, neutralizują kwasy w jamie ustnej i naturalnie chronią nasze zęby przed próchnicą.

Ciemna czekolada zawierająca co najmniej 70% kakao, zmniejsza próchnicę i według niektórych badań jest bardziej skuteczna niż fluor. 

Winogrona są zdrowe dla naszych zębów, bo mają wysoką zawartość wody.

Jest jeszcze dużo zdrowych przekąsek o których będziemy Wam przypominać tu na Blogu i na naszym IG i FB. 

Dbajmy o siebie!